Współcześnie prowadzenie przedsiębiorstwem coraz częściej wymaga od właściciela powierzenia części zadań innym realizatorom. Może mieć to związek zarówno z kwestiami bieżącymi, jak i z zadaniami oddalonymi w czasie. Sprawozdania roczne budzą strach dla licznych firm. Ponad to nie każda placówka zatrudnia w takim stopniu wykwalifikowanych członków administracji, by w sposób profesjonalny taki raport zinterpretować. Z tego powodu znacznie częściej firmy polegają na usługach agencji reklamowych w tej kwestii. Renomowane agencje reklamowe nie tylko podchodzą do każdego klienta indywidualnie, ale także każdy plan działania konstruują od podstaw. Dokładnie tak jest w przypadku sprawozdań rocznych z działalności konkretnej firmy – zleceniodawcy. Raporty są z reguły tworzone od podstaw, bez gotowych szablonów, z wzięciem pod uwagę specyfiki konkretnego przedsiębiorstwa. Profesjonalna agencja reklamowa ma na względzie także cel tworzenia takiego raportu, jego wykorzystanie praktyczne. Podczas powoływania do istnienia raportu rocznego bardzo istotne są również regularne spotkania konsultacyjne z reprezentantami danego klienta. Indywidualnie zaprojektowany raport przedstawia treści zarówno statystyczne jak i odmienne w przyciągający uwagę, a jednocześnie przejrzysty graficznie sposób. Różnego rodzaju badania rynku są przy tym przygotowywane przez ekspertów z branży marketingu. opracowanie podstawowej identyfikacji. Można więc efektywnie wykorzystać je w dalszych działaniach firmy, tak w aspekcie finansowym, jak i planów całościowych.